Vevőszerző Tippek Nyomdászok Számára

Nem csak Nyomda tulajdonosoknak...

 

Egy nyomdai gépkereskedőcég tulajdonosa megosztja veled legsikeresebb ügyfelei titkait,

 

Miről lesz szó:

 
  • Hogyan tud nagyobb profitot elérni egy magyar nyomda?
  • Hogyan tarthatod meg könnyen a régi vevőidet?
  • Hogyan szerezhetsz könnyedén újakat?
  • Hogyan vehetsz fel olyan embereket, akik bevételt hoznak a nyomdádnak?
  • Milyen eszközökkel érnek el sikereket a nyomdák szerte a világon?

egyszóval Rólad és a Cégedről lesz szó.

 

Ajánlom Neked, ha a nyomda szakma képviselőjeként felelős is vagy céged sikeréért és szívesen olvasnád, kommentálnád tapasztalataimat.

 

Szeretettel várlak tippekkel, stratégiákkal, trükkökökkel, és hogy gatyába rázzuk nyomdádat és végre beinduljon a szisztematikus ügyfélszerzés, vevőmegtartás!

 

Szabó Szabolcs

Grimex Magyarország Kft.

Kevés dolog nyomoríthat meg egy kisebb vagy közepes nyomdát annyira, mint az árharc, a profit folyamatos csökkenése.
Hogyan kerüld el, vagy ha már beleestél, hogyan szabadulj ki belőle?

Érdekes folyamatok mennek végbe egyes iparágakban, így a nyomdaiparban is. Ami 10-15 éve remek megélhetést biztosított, abból ma már csak komoly konkurenciaharc árán lehet csekélyke profitot termelni. Mindre jellemző, hogy egyre több a piaci szereplő, és egyre alacsonyabbak az árak. Ilyen nyomás mellett a vállalatok kénytelenek árat csökkenteni. Biztos, hogy ez a legcélravezetőbb megoldás?

Az árharc mindenkinek rossz: rossz neked, a versenyző cégednek, mert tönkreteszi a profitodat; rosszprofit a munkavállalóknak, mert a költségcsökkentés miatt elveszíthetik az állásukat; de elsősorban a vásárlóknak rossz, mert az árharcok miatt a minőség csak másodrendű szempont és így egyre több a gyatra termék és minimál-szolgáltatás. Szükségszerű ez? És hogyan lehet elébe menni, vagy kikeveredni ebből a profit “halálspirálból”?

„Egyre kevesebb a vevőnk. A sok konkurens, az alacsony árak miatt egyre több régi ügyfelünket veszítjük el. Mit csináljunk? Hát persze: csökkentsük mi is az árainkat, hátha akkor több vevőt szerzünk vissza!”

Ez itt a probléma alapja: az ÁRON KÍVÜL milyen vevőszerző és megtartó eszközök vannak a tarsolyodban arra az esetre, ha a konkurencia miatt elkezd csökkenni a forgalmad? A legtöbb cég reflex-szerűen az árhoz nyúl. Pedig azon kevesek, akik gazdagabb vevőszerző eszköztárral rendelkeznek, képesek a legnagyobb versenyben is magasabb árakat szabni, nagyobb profittal dolgozni, és valahogy mégis jól el vannak látva vevőkkel.

Hiszen egyáltalán nem garantált, hogy egy árleszállítás növekedést hoz az eladásokban. A vevőidnek jó eséllyel nem az ár a legfontosabb szempontja, hiszen igényesek lehetünk a céged által kínált minőségre, a tervezésre, a szolgáltatásod gyorsaságára, a céged megbízhatóságára, stb.

Ezért mielőtt leengednéd az áraid, kérdezzd meg vevőidet, milyen szempont szerint választ. Ne próbáljd meg kitalálni, kérdezzd meg! Adj egy fontosabb szempontot a vevőid kezébe, mint az ár. Hosszasan kerestem jó nyomdai hírdetéseket, de a legtöbb esetben mindenki csak az árat kommunikálja vevői felé. Ha mindenki az árral manipulál, akkor szegény vevőknek sem lesz más kapaszkodójuk, más szempontjuk, így az ár alapján fognak dönteni.

Íme az újévi “Vevőszerző Recept” röviden:

1) Találj egy szempontot, ami fontos Vevőidnek, és aminek a termékeid /szolgáltatásaid meg is felelnek. Ez kulcsfeladat, enélkül nem fog működni a stratégiád.

2) Emeljd meg az áraid, hogy azok legalább 15%-kal magasabbak legyenek, mint a közvetlen konkurenseidé – vajon hányan fogják azt gondolni a versenytársidról, hogy “Te jó ég, ez ennyivel olcsóbb? Ezzel valami gáz lesz, jobb a biztonság, inkább vegyük meg a drágábbat.” – ez már elég ahhoz, hogy ne csak árbeli, hanem minőségbeli különbséget is sugalljon.

3) Emeld meg a vevőszerzésre fordított költségvetésed az előző pontban nyert 15% felével, így egyrészt több pénzed van a vevőszerzésre, másrészt még mindig jobb a profitod, mint korábban. Kezdd el kommunikálni az 1. pontban meghatározott szempontot. Innen már nyertél egy önműködő és öngerjesztő vevőszerző folyamatot!

ABG SRI reklamációmentesítő címkeellenőrző rendszerek új generációja

ABG nyito
Nézze meg prezentációnkat, amiben bemutatjuk, hogy hogyan kerülheti el örökre a reklamációkat a címkefeldolgozó rendszerek új generációjának segítségével.
   

Mark Andy Performance, a rövid pályás  címkenyomó gépek új generációja.

MA nyito  
Nézze meg prezentációnkat, amiben bemutatjuk, hogyan minimalizálhatja indulási költségeit, hogy minden kispéldányszámú munkánál jelentősen olcsóbban gyárthasson versenytársainál.
EZEKRŐL SE MARADJ LE…