Köszöntelek a 2010-es Új Év alkalmából!
Új év első hete mindenkinél az ébredezés és a tervezés hete. Ez nálunk sincsen másképpen.
Ma együtt ebédeltem egy nyomdász barátommal és sokat beszélgettünk az idei év tennivalóiról.
Arra a következtetésre jutottunk, hogy nincs mit szépíteni, idén többet kell dolgozni ahhoz, hogy a korábbi évek sikereit újból elérjük. Lássuk, hogyan is csináltuk a nyomda “bizniszt” régebben:
20 éve még elég volt, hogy nyiss egy “garázs” nyomdát és a vevők özönlöttek.
Ott egy kristálytiszta ötlet … a szaktudásod, ami elég erős volt ahhoz, hogy „céggé” váljon. Tiszta volt, hogy mivel fogsz foglalkozni, mi lesz a kínálat, és egyértelmű volt, hogy miért lesz ez jó a vevőidnek. Te egy tőmondatban el tudtad mondani, hogy mit tudsz nyújtani, és a vevőid azt megértették. És ez így jó volt.
10 éve még elég volt, hogy feladj egy hirdetést egy újságban, amiben felsoroltad a termékeidet (szorólap, brossúra, könyv, címke, stb.) meg az árakat és a vevők jöttek.
Egy telefon, még egy telefon … megindult a bolt. Te pedig azt gondoltad: ezeknek a vevőknek mást is eladhatok! Kapcsolódó termékeket, szolgáltatásokat! Hiszen ha már jóban vagyunk, akkor biztos mást is szívesen megvennének tőlem!
És már vetted is az új gépeket: a nyomógép mellé jött a komplett kötészet, a vágógép mellé bekerült a hajtogató-, összehordó-, ragasztókötőgép, stb. Beindult a profilbővítés, sok lábon állás, egy növekvő nyomdában.
5 éve még elég volt, hogy végre elindíts egy honlapot, a keresők maguktól megtaláltak és a vevők meg csak jöttek.
Ha minden jól ment, lett egy céged, ami mára annyi mindent kínál, hogy csak az, hogy mivel foglalkozik, egy négyoldalas prosit megtölt.
Eltelt már pár év és tudod, hogy minőségi szolgáltatást kell nyújtanod, ezért nyomógépeidet is lecserélted korszerűbbekre. Természetesen megnézted, hogy a legközelebbi versenytársaid milyen gépeket vettek és te próbáltál, lehetőségeidhez képest, egy kicsit jobbat venni náluk.
Ám volt néha pár rossz hónap, amikor már felmerült benned, hogy ha ez így megy tovább nagyon nehéz lesz a hiteleket törlesztened. Mégis hogyan tudnál több jól fizető vevőt szerezni?
1-2 éve még elég volt, hogy továbbra is kitartóan reklámozzál weben, újságokban, szakmai lapokban és volt vevőd! Ma már ez kevés!
Azt láttam nyomdász barátomon, hogy elfogyott a lelkesedése. Elvesztette a fókuszát, mindenkinek jó akar lenni, és amit csinál csak általánosságokkal lehet leírni. Tudod mi a baj ezzel?
Amit most csinál, azt szinte lehetetlen kommunikálni, képtelenség reklámozni. Elvesztette a kristálytiszta üzenetét.
Most akkor ki a céged? Mi szükséges ahhoz, hogy ma és holnap elég ügyfeled legyen és a céged megbízhatóan fejlődjön?
Feltettem nyomdász barátomnak két kérdést, amit egy cégvezető barátom tett fel nekem kb. 2 éve:
- Ki a vevőd?
- Honnan jön a pénz?
Ezen a vonalon elindulva, sikerült nyomdász barátomat gyorsan kihozni az év eleji gödörből és sikerült egy remek stratégiát megbeszélni vele erre az évre.
Te tudod a pontos választ erre a kérdésekre? Neked mi a stratégiád 2010-re?
Mától a fenti kérdésekre keressük a választ! Kívánom, hogy legyen sikeres éved!