Vevőszerző Tippek Nyomdászok Számára

Nem csak Nyomda tulajdonosoknak...

 

Egy nyomdai gépkereskedőcég tulajdonosa megosztja veled legsikeresebb ügyfelei titkait,

 

Miről lesz szó:

 
  • Hogyan tud nagyobb profitot elérni egy magyar nyomda?
  • Hogyan tarthatod meg könnyen a régi vevőidet?
  • Hogyan szerezhetsz könnyedén újakat?
  • Hogyan vehetsz fel olyan embereket, akik bevételt hoznak a nyomdádnak?
  • Milyen eszközökkel érnek el sikereket a nyomdák szerte a világon?

egyszóval Rólad és a Cégedről lesz szó.

 

Ajánlom Neked, ha a nyomda szakma képviselőjeként felelős is vagy céged sikeréért és szívesen olvasnád, kommentálnád tapasztalataimat.

 

Szeretettel várlak tippekkel, stratégiákkal, trükkökökkel, és hogy gatyába rázzuk nyomdádat és végre beinduljon a szisztematikus ügyfélszerzés, vevőmegtartás!

 

Szabó Szabolcs

Grimex Magyarország Kft.

“Szabolcs,viccelsz?? Nem tudod mennyire nehéz ügyfeleket szerezni mostanában? Most azt kéred tőlem, hogy rúgjam ki pár ügyfelem? Hol élsz te?”

Olvasd el azt a négy legfontosabb okot amiért, úgy hiszem, érdemes időnként nagyobb időt szentelned ügyfél listád elemzésére. Ezután csak örömkönnyeket fognak munkatársaid látni a szemedben ha egy-két ügyfeledtől el kell hogy búcsúzzál!

Lásd be, hogy nem tudsz minden ügyfelednek különleges élményt nyújtani. A kevesebb több, mondják gyakran. Szűkítsd le a figyelmed azokra az ügyfelekre, akik a legtöbbet hozzák számodra. Szánj kevesebb időt a problémásokra, akik nem tekintenek téged partnernek.

  1. Észrevetted már, hogy a rosszabb ügyfeleid többet reklamálnak és így az idődet veszik el a jobbaktól? Miért szánod időd nagy részét azokra, akik csak kis részben járulnak hozzá céged sikeréhez?  Foglalkozz inkább azokkal, akik már-már a rajongóid … és segítsd az Ő sikerüket!
  2. Természetes számukra, hogy “invesztálj” a kapcsolatba. Elvárják tőled, hogy csak velük foglalkozz.  Te megosztod velük az összes ötletedet, tervedet, információdat, tudásodat, minden tapasztalatodat amivel támogatod ügyfeleidet – és aztán mástól vásárolnak vagy “jó esetben” mindent megtesznek, hogy később is minimáláron vásárolhassanak Tőled.
  3. Nagyon tágan értelmezik a fizetési határidő fogalmát. Ha felhívod őket, azt mondják csak “elfelejtették”. Majd hírtelen kapsz egy reklamációt tőlük. Ugye ismerős?
  4. Rosszhíredet kelti, még ha erőn felül teljesítesz is. A rossz ügyfelek a legerősebb stresz faktorok, akikre nincs szükséged egy bizonyos szinten felül, ami már nem tudsz kezelni. Volt egy ügyfelem aki bármikor hívott felugrott a vérnyomásom. Erőn felül teljesítettünk számára, mégis több helyről hallottam vissza mennyire nehéz velünk dolgozni. A legnehezebb dolog ezután is mosolyogni volt, ha hívott és rögtön csatarendbe állni a számára. Leépíteni az üzleti kapcsolatot vele, könnyebb volt.

Mégis melyik ügyfelünket rúgjuk ki?

Minden erőforrássoddal támogasd a jó ügyfeleidet. Mire számíthatsz? Csapatod eredményessége nővekedni kezd, jó ügyfeleid még jobb szolgáltatás kapnak és növekszik mindkettőtök üzlete, és a rossz ügyfeleid visszatérnek hozzád a kérdéssel, hogy miben változtassanak, hogy újból nekik dolgozz.

Itt van egy kis segítség, hogy jól tudj dönteni:

  1. Rúgd ki a leggyengébbeket. Ne foglalkozz azokkal, akik sok idődet elveszik, de mégsem rendelnek tőled eleget.
  2. Rúgd ki a veszteségeseket. Néhány “jó ügyfél” nem rentábilis ha a teljes cégedet leköti kiszolgálásuk. Különösen, ha számodra előnytelen kedvezményeket kérnek. Ne felejtsd el nem a volumen a lényeg, hanem a profitod.
  3. Rúgd ki azokat akik felett eljárt az idő. Tudom nem szép, de ha cégednek limitáltak az erőforrásai, nem szánhatsz energiát és pénzt azokra, akiknek cége vagy ipara hanyatlik. Ha ők bajba kerülnek, te túl fogod élni?

Akkor mégis kiket tartsak meg és támogassak tovább?

  1. Támogasd a növekvőket. Figyeld milyen piacon dolgozik ügyfeled. Ha ma még nem is jelent számodra kiemelkedő bevételt, ha növekvő iparágban van később bőségesen meghálálja erőfeszítéseidet.
  2. Támogasd elite ügyfeleidet. Találd meg a módját, hogyan tudnál több időt és erőforrást szentelni a legnagyobb profittal kecsegtető ügyfeleidnek. Sok esetben tovább tudnak bővülni a te segítségeddel, ha több figyelmet szentelsz nekik!
  3. Támogasd a kiválókat. Van amikor megérzed, hogy ezzel az ügyféllel jó lesz együtt dolgozni, mert nagy potenciál rejlik benne. Ne hagyd figyelmen kívül ezt az érzést!

Sok cég a mostani gazdasági körülmények miatt próbál több ügyfelet megszerezni vagy elfogad olyan megbízást is amit nem kéne, csak azért, hogy több ügyfele legyen.

Ez a valóvilágban nagyon ritkán működik jól. Sok időt szánunk azokra az ügyfelekre, akiket valójában meg sem kellett volna szereznünk, míg a jó ügyfeleinket elhanyagoljuk és végül már nem nyújtjuk azt nekik, amit megszoktak tőlünk a legelején.

Ne érts félre: Nem azt mondom, hogy gondolkodás nélkül rúgj ki fizető ügyfeleket.
Csak azt mondom, hogy azt a 20%-ot, a jó öreg Pareto elv szerint, próbáld azonosítani, és azokat akikre igaz a négy pont bejegyzésem elején, ne szánj több energiát.

Egyik cégnek sincs elég ideje és pénze, hogy ügyfelei széles skáláját maradék nélkül elégedetté tegye. Vannak tanulmányok miszerint “elégedettek” ügyfelek csak 6% hűséges partnereihez feltétel nélkül.

Csak a “magas” vagy “kiemelten” elégedett vevők maradnak veled bármi áron. Ha lecsökkented ügyfeleid számát és a meglévőknek kiemelkedő szolgáltatást és élményt nyújtasz, azok a legelkötelezettebb partnereid lesznek. Azonkívül, hogy mindig nálad vásárolnak, ajánlani fognak olyan jó ügyfeleknek, mint ők maguk.

Összesítve a korábbikat:
Húzz egy vonalat és aki alatta van azt ragd ki.

Az eredmény céged megállíthatatlan fejlődése és még egy kis plusz. Nem lenne csodálatos, ha ezentúl minden problémás ügyfeled a konkurenciát boldogítaná? 🙂

ABG SRI reklamációmentesítő címkeellenőrző rendszerek új generációja

ABG nyito
Nézze meg prezentációnkat, amiben bemutatjuk, hogy hogyan kerülheti el örökre a reklamációkat a címkefeldolgozó rendszerek új generációjának segítségével.
   

Mark Andy Performance, a rövid pályás  címkenyomó gépek új generációja.

MA nyito  
Nézze meg prezentációnkat, amiben bemutatjuk, hogyan minimalizálhatja indulási költségeit, hogy minden kispéldányszámú munkánál jelentősen olcsóbban gyárthasson versenytársainál.
EZEKRŐL SE MARADJ LE…