Vevőszerző Tippek Nyomdászok Számára

Nem csak Nyomda tulajdonosoknak...

 

Egy nyomdai gépkereskedőcég tulajdonosa megosztja veled legsikeresebb ügyfelei titkait,

 

Miről lesz szó:

 
  • Hogyan tud nagyobb profitot elérni egy magyar nyomda?
  • Hogyan tarthatod meg könnyen a régi vevőidet?
  • Hogyan szerezhetsz könnyedén újakat?
  • Hogyan vehetsz fel olyan embereket, akik bevételt hoznak a nyomdádnak?
  • Milyen eszközökkel érnek el sikereket a nyomdák szerte a világon?

egyszóval Rólad és a Cégedről lesz szó.

 

Ajánlom Neked, ha a nyomda szakma képviselőjeként felelős is vagy céged sikeréért és szívesen olvasnád, kommentálnád tapasztalataimat.

 

Szeretettel várlak tippekkel, stratégiákkal, trükkökökkel, és hogy gatyába rázzuk nyomdádat és végre beinduljon a szisztematikus ügyfélszerzés, vevőmegtartás!

 

Szabó Szabolcs

Grimex Magyarország Kft.

Az köztudott, hogy egy nyomdásznak nincs névjegykártyája. 🙂

De ügyfelei számára azért prospektust a legtöbb cég szerencsére csinál. Munkám során gyakran találkozom ügyfeleim prospektusaival, amit büszkén mutatnak nekem. Kézbe véve nagyon szépen nyomott termékeket látok. Hiszen hogy nézne ki egy nyomda igényes, szépen nyomott és egy kis szakmai trükköt is felvonultató prosi nélkül? Mi az amitől mégis úgy érzem kidobbott pénz volt egész?

Tudtad, hogy nem a céglogo a legfontosabb leendő ügyfeled számára?

A napokban egyik nyomdász barátom hírlevelét raktuk össze és sehogy sem sikerült lebeszélnem róla, hogy ne a logo legyen legfelül.  Az rossz hír jön számodra: ha csak nem Te vagy a Coca Cola, az Apple iPod, vagy a T-mobil, akkor ez (rajtad kívül) senkit sem érdekel. Na de mit tegyünk oda helyette?

Mit szólnál, ha te kivételesen az ügyfeledről beszélnél?

Miben segíthet neki a te terméked? Milyen problémájára nyújthat megoldást? A prospektusod legértékesebb felülete az, amit a legtöbb nyomda a logojával pazarol el. Ide valami ütős címsort kell írnod, ami fenti kérdésekre ad választ ügyfeled számára.

Meg kell ragadnod a figyelmét és arra ösztönözni, hogy olvasson tovább, különben az első kukában vagy jó esetben az iróasztala legalsó fiókjában végzi a prosid. Lényegében ennek az ütős címsornak el kell adnia a prospektusodat és ezen belül céged szolgáltatását neki.

Üdvözlöm! Cégünk 1990 óta csaladi vállalkozásként dolgozik…

Bla-bla (itt szoktam hangosan ásítani, de ami ennél rosszabb az ügyfeleid is!) Színhelyesség, minőség, megbízhatóság vagy ügyfélközpontúság olyan szavak amitől az egyébként nyitott vevőjelölted is azonnal ásítani kezd olvasás közben. Ezt pedig nem szeretnénk.

Fogalmazd meg mitől különleges a céged, miért más a te terméked vagy a nyomdád szolgáltatása, mint a többi cég a piacon. Egyszóval hagyd a rizsát! Koncentrálj a miért mi kérdésre? Tények, előnyök és különlegességek amik kiemelnek a többi nyomda közül.

Haladó Taktika!

Találós kérdés: mi az, amin ehetsz, amin ülhetsz, és amivel fogat tudsz mosni?

Válasz: asztal, szék, fogkefe.

Ha több fajta piacra dolgozol például élelmiszer-, vegy- vagy autóipar, nem biztos, hogy elég egyetlen prosiba sűrítened szolgáltatásaidat csak azért, hogy papírt spórolj!

Minden piacnak más és más a problémája és te másféleképpen tudsz neki segíteni, arról már nem is beszélve, hogy közvetlenül meg is tudod őt szólítani. Kaptál már olyan reklám levelet amiről úgy érezted, hogy ez neked szól? Ugyanezt érheted el te is. Perszer ehhez, meg kell ismerned jobban a piacodat.

Na de mi legyen a bizalmatlan vevőkkel?

Ha csak nem új vagy az iparban biztosan van már egy-két sikersztorid, amire most is büszke vagy. Olyan sztorira gondolok, ahol sikeresen megoldottad valamelyik vevőd problémáját. A hosszú, csak cégneveket felsoroló referencia lista helyett, elég 3-4 ilyen sztori ügyfeled fényképével, aláírásával és máris közelebb vagy a potenciális ügyfeled szívéhez. Persze ezek a sztorik legyenek egyhangban a korábban leírt előnyökkel.

Van listád vevőid kellemetlen kérdéseiről?

Kezd el gyűjteni vevőid kérdéseit, főleg azokat, amelyek a bizonytalanságuk vagy bizalmatlanságukból erednek. Biztos vagyok benne, hogy élőben ezeket könnyen kezeled, de nem lenne jobb ha az első találkozáskor nem győzködnöd kell, hanem már a konkrét munkáról tárgyalnátok.

Én és Én meg a nyomdám

Tudom, hogy büszke vagy cégedre, a hosszú évek alatt megvásárolt drága gépekre, de van egy rossz hírem:

Az ügyfeleidet csak egy dolog érdekli! Kitalálod mi lehet az?

Igen, saját maguk. Nyomdád, cégleírásod, gépeid, szolgáltatásod és a multi cégeket felsoroló fellengzős referencia listád mind nem érdekli… Azaz… Nem érdekli ha nem róla szól. Mit csinálj akkor?

Nyomtasd ki a prospektusod szövegét vegyél egy piros és egy zöld kiemelőfilcet és kezd el olvasni. Mindenhol, ahol én, mi vagy bármilyen első személyű mondat szerepel húzd ki pirossal, ahol Te, Ön vagy második személy szerepel zölddel húzd ki. Itt nincs mese át kell írnod a szöveget, amíg a lapod kevesebb mint 5-10% piros, akkor zöld utat adhatsz a prosidnak!

Hamarosan folytatom! Addig is egyetértesz, tiltakozol? Szólj hozzá!

ABG SRI reklamációmentesítő címkeellenőrző rendszerek új generációja

ABG nyito
Nézze meg prezentációnkat, amiben bemutatjuk, hogy hogyan kerülheti el örökre a reklamációkat a címkefeldolgozó rendszerek új generációjának segítségével.
   

Mark Andy Performance, a rövid pályás  címkenyomó gépek új generációja.

MA nyito  
Nézze meg prezentációnkat, amiben bemutatjuk, hogyan minimalizálhatja indulási költségeit, hogy minden kispéldányszámú munkánál jelentősen olcsóbban gyárthasson versenytársainál.
EZEKRŐL SE MARADJ LE…